ブランドも遊びすぎると怒りを買うのか。
米ペプシが“Before you score”というiPhone Appをリリースしたのだが、このAppが一部の消費者を怒らせ、不買運動にまでつながっているらしい。
ネーミングからしてギリギリなこのAppは、初めてのデートへ行く前に、今日会う女の子のタイプに応じた便利な情報を表示してくれるというApp。
ロック好きの女の子だったらライブハウスの情報とか、コンサバ系の女の子だったらゴージャスなレストランとか、何パターンかの女の子タイプから
選ぶことができる。
「東京一週間」的な情報が女の子タイプ別に選べるみたいなものなのかな。
しかしペプシぐらいの大きな企業になると当然反発もあるわけで、はやくも一部の団体から不買運動もあがってきているらしい。
この動きにペプシもすぐに反応。Twitter上で謝罪のアナウンスをあげたとか。
Seems like Pepsi's having a backlash on their new iPhone App.
The app "Before you score" can guide you on a first date by selecting different type of girls on the screen.
Each type of girls gives you information for restaraunts and entertainment activities the girls like.
If you choose a Punk-girl, the app will give you an info on the local livehouse or a record shop.
It maybe useful for guys but the girls will not like it for sure.
There's already a threat of boycott in some area.
Pepsi has already responded to this movement by uploading an apology on Twitter.
I guess they couldn't score this time.
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